onsdag 23. juli 2008

Et dukkehjem

Cube

13 kommentarer:

  1. Ser ut som du har et pent hus :)

    SvarSlett
  2. Takk for det. Særlig etter at vi skiftet farge til oker...

    :-)

    SvarSlett
  3. ...men det blir jo synd for deg naar Nora gaar?! For jeg antar det var hun som valgte farga...?

    SvarSlett
  4. Jeg håper da inderlig at oker er det vidunderligste som kan skje...

    SvarSlett
  5. Eller har du valgt den versjonen hvor Nora ikke går, fordi det blir for kontroversielt?

    SvarSlett
  6. velg den med de japanske barna som ropte at hun ikke skulle gå, for han elsket henne jo. jeg tror hun gikk likevel ...

    uansett; liker virkelig bildene dine!

    SvarSlett
  7. Et dukkehjem? Jeg ville vel sagt Palace D'Or

    SvarSlett
  8. Skavlan og Vårløk: Jeg er overbevist om at en moderne Ibsen ville sendt Nora og Helmer til et familierådgivningskontor.

    Geir: Neida. Dette er et helt vanlig arbeiderklassehjem på Østlandet.

    SvarSlett
  9. Jeg kobla ikke inn Ibsen i det hele tatt (skamfull er jeg), og tenkte "Du verden for et dukkehus den mannen har tatt seg råd til :-)

    SvarSlett
  10. He he. Ibsen klarte det som hobbyfilosofer kan drømme om: Å definere spenningen mellom det ytre og det indre.

    (Note to self: Ikke bli for dyp nå da. )

    SvarSlett
  11. ...men det var min kjaere Hamsun som sa at litteraturen heller skulle uttrykke "blodets hvisken, benpibernes boen, ja - hele det ubevisste sjaelsliv!"

    Tenk aa ha kjent de to, kanskje tatt en oel (eller absinth?) med dem?! What a thrill...

    SvarSlett
  12. Åh, nå blir det brådypt her :-)

    Øl med gutta er jeg med på. Kjenner at det blir mange vanskelige valg nå: Øl med Knut og Henrik, eller storfesamtaler på Vestlandet?

    SvarSlett
  13. Ser ut til at du traar vannet fint selv om det ble braadypt:)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.